Pages

Subscribe:

Tuesday 6 March 2012

Yahudi Dan Dunia

     


              Pada era yang pesat membangun sekarang, banyak negara yang telah jauh membangun di banding dengan negara kita Malaysia. Namun, satu nama besar muncul mencetus evolusi, mengukir perabadan yang tinggi serta mencipta revolusi. Apa lagi kalau bukan Amerika Syarikat yang amat di geruni dan menjadi pusat ekonomi dunia sekarang....
         Amerika Syarikat muncul  sebagai kuasa besar tanpa saingan selepas jatuhnya Negara-negara komunis. Ia menjadi aliran kuasa sehala dan tidak seimban. Peluang ini menyebabkan pemimpin Negara itu sahaj yang dapat mengeluarkan arahan, campur tangan, menggubal serta menentukan dasr antarabangsa. Dasar ekonomi, politik dan social Negara lain perlu mengikut telunjuk dan acuan yang difikirkan sesuai dengan dasar  mereka.  Secara tidak langsung, Negara yang di kenali sebagai Ketua Polis Dunia tanpa dilantik itu mahu menukar nilai kemanusiaan bagi masyarakat Negara lain kepada norma kehidupan ala-Amerika. Mereka  berpegang kepada falsafah  Either everything or nothing. Bagi mereka sama ada menguasai  semua yang ada ataupun menghancurkan. Tanpa sikap tolak ansur, mereka menggunakan pelbagai  dasar luar yang di rangka bagi member tekanan ke atas Negara lain supaya mengikut telunjuk mereka.
          Di sebalik rasa kurang puas hati dan kutukan seluruh dunia yang di lemparkan terhadap Amerika, ramai yang mengetahui tampuk pemerintahan dan pentadbiran Amerika Syarikat di kuasai oleh Yahudi dan Zionis.  Yahudi terus menjadi  kumpulan yang bersifat rahsia dan kumpulan pendesak, sementara Presiden Amerika hanya perlu bersetuju bagi menangung kesan pelaksanaan dasar ciptaan Yahudi. Kesanggupan ini menjadi prasyarat setiap ahli politik yang bercita-cita menduduki Rumah Putih. Presiden hanya menjadi tukang sanggup kepada pentadbiran tertinggi Amerika yang di kuasai oleh kumpulan-kumpulan Yahudi dengan pelbagai  kepentingan. Pentadbiran tertinggi itu terdiri daripada pelbagai institusi penting Amerika Syarikat. Antaranya Pentagon, CIA, Simpanan  Persekutuan (Federal Reserve) serta sebuah badan berpengaruh, namun tidak begitu dikenali iaitu Majlis Hubungan Luar @ Council of Foreign Relations (CFR)
          Presiden Amerika yang kononnya berkuasa hanyalah boneka kepada kumpulan-kumpulan rahsia itu. Kesemua badan ini mempunyai pengaruh besar dan penting dalam menentukan  halatuju pemerintahan presiden dan juga perkara-perkara  berhubung dasar luar  khusunya   berkaitan dengan Israel  dan bangsa Yahudi. Apabila  mendenar  perkataan lobbyist, ia bermaksud para pelobi bangsa Yahudi yang hanya menggunakan pengaruh mereka bagi memastikan kepentingan dan kesejahteraan bangsa Yahudi Terjamin. Kenyataan ini  seperti sebuah cerita fiksyen Hollywood. Namun, bagi sesiapa yang mengetahui tentang The Elders of Zion, pasti tahu apa yang di maksudkan dengan kumpulan  rahsia ini. Ia adalah kumpulan pejuang Zionis secara rahsia yang memperjuangkan ideology politik Yahudi bagi menubuhkan sebuah Negara. Kumpulan ini membentuk Majlis Tertinggi  Yahudi di peringkat dunia. Ia di anggotai oleh pemikir, hartawan, pakar ekonomi, penggubal undang-undang dan orang pentingdalam masyarakat  di Negara-negara maju dan Israel sendiri. Mereka adalah golongan berpengaruh dalam merangka  pelbagai agenda bagi menguasai ekonomi, politik, dan sosila sejagat, demi menubuhkan Kerajaan Agung Dunia (World Super Government).


0 comments:

Post a Comment